ДИСЦИПЛІНА "СОЦІАЛЬНИЙ СУПРОВІД КЛІЄНТА" (531 ГР.)
Практичне заняття
Тема. Організація соціального
супроводу дітей, які потребують соціальної підтримки
Мета: систематизувати та поглибити знання студентів про зміст діяльності щодо захисту
прав та соціального супроводу у
навчальних закладах дітей, які потребують соціальної
підтримки, завдання соціальної роботи та напрями діяльності фахівця соціальної сфери з дітьми та молоддю у навчальному закладі; формувати у студентів вміння
застосовувати теоретичні знання на практиці; сприяти формуванню пізнавального
інтересу у процесі вивчення дисципліни.
Методичні вказівки.
Cоціальний супровід – вид соціальної роботи, спрямованої на здійснення соціальної опіки, допомоги
та патронажу певних категорій дітей та молоді з метою подолання життєвих
труднощів, збереження, підвищення їх соціального статусу.
У сьогоднішній педагогічній практиці поняття «соціалізація особистості» є одним з центральних і тлумачиться як процес інтеграції особистості
в життя сучасного
суспільства.
Соціалізація (лат. Socius – товариш, компаньйон, співучасник) двосторонній процес:
з одного боку, людина
засвоює систему знань, норм і цінностей, що дозволяють їй функціонувати як повноправному члену суспільства; з іншого боку,
вона не тільки користується соціальним
досвідом, а й активно відтворює систему соціальних зв'язків, реалізує
себе як особистість, впливає на життєві
обставини оточуючих
людей. Процес соціалізації – безперервний процес делегування соціальних прав і розширення обов'язків.
Соціально-педагогічні послуги – виявлення та сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, організація індивідуального навчального, виховного
та корекційного процесів, дозвілля, спортивно-оздоровчої, технічної
та художньої діяльності тощо, а також залучення
до роботи різноманітних закладів, громадських організацій, заінтересованих осіб.
Суб’єкти соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю в процесі своєї професійної діяльності
здійснюють заходи з виявлення
дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, надають їм комплекс послуг у межах повноважень, визначених законодавством, інформують інших суб’єктів, органи опіки та піклування в разі необхідності здійснення комплексних заходів щодо захисту прав та інтересів дитини та надання
підтримки батькам чи притягнення їх до відповідальності.
Завдання соціальної роботи у навчальному закладі:
-
виявлення і дослідження соціальних проблем учнів (студентів)
навчального закладу;
-
вибір адекватних ситуації форм і методів соціалізації учнів (студентів);
-
надання конкретної допомоги суб’єктам навчально-виховного процесу у вигляді
психологічної, педагогічної, правової підтримки з метою захисту прав учнів (студентів);
-
формування толерантних та гуманних відносин.
Напрями діяльності фахівця соціальної
сфери з дітьми та молоддю у навчальному закладі:
-
діагностична: визначення проблем учнів (студентів)
у відносинах з мікросередовищем (класом, групою
тощо);
-
прогностична: передбачення тенденцій, наслідків
і шляхів соціалізації учня (студента) у різних соціальних середовищах (класі, групі, позашкільному навчальному закладі, команді,
сім’ї, групі однолітків тощо);
-
проектувально-конструктивна: моделювання ситуацій соціально- психологічної та/або педагогічної підтримки розвитку особистості в її мікросередовищі;
- організаційно-перетворювальна: визначення і допомога у створенні умов для успішної самореалізації у навчально-виховному процесі освітнього закладу соціально незахищених осіб;
- просвітня: пропагування й впровадження оптимальних моделей
і проектів соціальної адаптації в освітньому закладі і соціумі (класі, групі, позашкільному навчальному закладі,
команді, сім’ї,
групі однолітків
тощо);
- комунікативна: безпосередня і опосередкована підготовка громадської
думки, залучення
фахівців (педагогів, психологів, правозахисників, громадських діячів, журналістів, лікарів тощо) до взаємодії і співпраці
для захисту прав дітей (молоді);
- дослідницько-узагальнююча: аналіз власного
досвіду, пошук перспективної інформації про технології, методи, системи
соціальної адаптації
учнів (студентів) у різних соціокультурних середовищах (класі, групі, позашкільному
навчальному закладі, команді, сім’ї, групі однолітків тощо.
Питання
до обговорення:
1. Соціальний супровід
та захист прав дітей, які позбавлені батьківського піклування та дітей-сиріт
2.
Захист прав та соціальна робота з дітьми з особливими потребами.
3.
Соціальний супровід та захист прав дітей з малозабезпечених сімей.
4. Соціальний супровід
та захист прав дітей-мігрантів і тимчасово переміщених.
5.
Соціальний супровід
та захист прав дітей, які постраждали від стихійного (технологічного) лиха.
Творчі
індивідуальні завдання:
1. Дати визначення термінам «соціальний супровід», «соціалізація»,
«соціально- педагогічні послуги»
відповідно до нормативної бази (письмово).
2.
Розкрити завдання соціальної роботи та напрями
діяльності фахівця з учнями
(студентами) у навчальному закладі (письмово).
3. Охарактеризувати особливості роботи соціального працівника (соціального
педагога) з різними категоріями учнів (студентів), які можуть бути незахищеними (письмово).
Комментариев нет:
Отправить комментарий