воскресенье, 26 апреля 2020 г.

ДИСЦИПЛІНА  "СОЦІАЛЬНИЙ СУПРОВІД КЛІЄНТА" (531 ГР.)


Практичне заняття
Тема. Організація соціального супроводу дітей, які потребують соціальної підтримки
Мета: систематизувати та поглибити знання студентів про зміст діяльності щодо захисту прав та соціального супроводу у навчальних закладах дітей, які потребують соціальної підтримки, завдання соціальної роботи та напрями діяльності фахівця соціальної сфери з дітьми та молоддю у навчальному закладі; формувати у студентів вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; сприяти формуванню пізнавального інтересу у процесі вивчення дисципліни.
Методичні вказівки.
Cоціальний супровід вид соціальної роботи, спрямованої на здійснення соціальної опіки, допомоги та патронажу певних категорій дітей та молоді з метою подолання життєвих труднощів, збереження, підвищення їх соціального статусу.
У сьогоднішній педагогічній практиці поняття «соціалізація особистості» є одним з центральних і тлумачиться як процес інтеграції особистості в життя сучасного суспільства.
Соціалізація (лат. Socius товариш, компаньйон, співучасник) двосторонній процес: з одного боку, людина засвоює систему знань, норм і цінностей, що дозволяють їй функціонувати як повноправному члену суспільства; з іншого боку, вона не тільки користується соціальним досвідом, а й активно відтворює систему соціальних зв'язків, реалізує себе як особистість, впливає на життєві обставини оточуючих людей. Процес соціалізації безперервний процес делегування соціальних прав і розширення обов'язків.
Соціально-педагогічні послуги виявлення та сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, організація індивідуального навчального, виховного та корекційного процесів, дозвілля, спортивно-оздоровчої, технічної та художньої діяльності тощо, а також залучення до роботи різноманітних закладів, громадських організацій, заінтересованих осіб.
Суб’єкти соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю в процесі своєї професійної діяльності здійснюють заходи з виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, надають їм комплекс послуг у межах повноважень, визначених  законодавством, інформують інших суб’єктів, органи опіки та піклування в разі необхідності здійснення комплексних заходів щодо захисту прав та інтересів дитини та надання підтримки батькам чи притягнення їх до відповідальності.
Завдання соціальної роботи у навчальному закладі:
-                     виявлення і дослідження соціальних проблем учнів  (студентів)
навчального закладу;
-                     вибір адекватних ситуації форм і методів соціалізації учнів (студентів);
-                     надання конкретної допомоги суб’єктам навчально-виховного процесу у вигляді психологічної, педагогічної, правової підтримки з метою захисту прав учнів (студентів);
-                     формування толерантних та гуманних відносин.
Напрями діяльності фахівця соціальної сфери з дітьми та молоддю у навчальному закладі:
-                     діагностична: визначення проблем учнів (студентів) у відносинах з мікросередовищем (класом, групою тощо);
-                     прогностична: передбачення тенденцій, наслідків і шляхів соціалізації учня (студента) у різних соціальних середовищах (класі, групі, позашкільному навчальному закладі, команді, сім’ї, групі однолітків тощо);
-                     проектувально-конструктивна: моделювання ситуацій соціально- психологічної та/або педагогічної підтримки розвитку особистості в її мікросередовищі;
- організаційно-перетворювальна: визначення і допомога у створенні умов для успішної самореалізації у навчально-виховному процесі освітнього закладу соціально незахищених осіб;
- просвітня: пропагування й впровадження оптимальних моделей і проектів соціальної адаптації в освітньому закладі і соціумі (класі, групі, позашкільному навчальному закладі, команді, сім’ї, групі однолітків тощо);
- комунікативна: безпосередня і опосередкована підготовка громадської думки, залучення фахівців (педагогів, психологів, правозахисників, громадських діячів, журналістів, лікарів тощо) до взаємодії і співпраці для захисту прав дітей (молоді);
- дослідницько-узагальнююча: аналіз власного досвіду, пошук перспективної інформації про технології, методи, системи соціальної адаптації учнів (студентів) у різних соціокультурних середовищах (класі, групі, позашкільному навчальному закладі, команді, сім’ї, групі однолітків тощо.
Питання до обговорення:
1.  Соціальний супровід та захист прав дітей, які позбавлені батьківського піклування та дітей-сиріт
2.     Захист прав та соціальна робота з дітьми з особливими потребами.
3.     Соціальний супровід та захист прав дітей з малозабезпечених сімей.
4. Соціальний супровід та захист прав дітей-мігрантів і тимчасово переміщених.
5.     Соціальний супровід та захист прав дітей, які постраждали від стихійного (технологічного) лиха.
Творчі індивідуальні завдання:

1.     Дати визначення термінам «соціальний супровід», «соціалізація», «соціально-        педагогічні послуги» відповідно до нормативної бази (письмово).
2.     Розкрити завдання  соціальної роботи та напрями діяльності фахівця  з учнями (студентами) у навчальному закладі (письмово).
3. Охарактеризувати особливості роботи соціального працівника (соціального педагога) з різними категоріями учнів (студентів), які можуть бути незахищеними (письмово).


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Питання до державного екзамену з дисципліни "Психологія соціальної роботи" Теоретичні. 1.       Висвітлити місце психол...