Дисципліна "СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ" (531 ГР.)
Практичне
заняття
Тема. Соціально-педагогічний супровід та соціально-педагогічна підтримка
дітей з особливими потребами в закладі освіти
Мета. закріпити та узагальнити знання студентів про соціально-педагогічний супровід
та соціально-педагогічну підтримку дітей з особливими потребами в закладі освіти;
формувати у студентів толерантне ставлення до дітей з особливими потребами; сприяти формуванню пізнавального інтересу у процесі
вивчення дисципліни.
Методичні вказівки.
Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення
ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає
можливість всім дітям брати участь у всіх програмах.
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що
ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права
здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими
освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Одним із головних завдань інклюзії є
відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза
його межами.
В основу інклюзивної освіти покладена
ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове
ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими
потребами.
Основний принцип
інклюзивної освіти полягає
в тому, що:
◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це
виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують
між ними.
◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати
різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів
навчання.
◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки
відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки
стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми
громадами.
◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати
будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення
успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує
солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими
потребами та їхніми ровесниками.
Інклюзивний
підхід – створення таких
умов, за яких усі учасники навчально-виховного процесу мають однаковий доступ
до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у
дошкільних та загальноосвітніх школах.
Переваги інклюзивної
освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
◦ Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками
поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток
дітей.
◦ Ровесники відіграють роль моделей для дітей з
особливими освітніми потребами.
◦ Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається
функціонально.
◦ Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості,
здібності та інтереси дітей.
◦ У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків
зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
◦ Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися
до людських відмінностей.
◦ Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні
стосунки з людьми, які відрізняються від них.
◦ Діти вчаться співробітництву.
◦ Діти вчаться поводитися нестандартно, бути
винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
◦ Вчителі інклюзивних класів краще розуміють
індивідуальні особливості учнів.
◦ Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними
методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням
їхньої індивідуальності.
◦ Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю,
інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися
на життєві ситуації очима дітей.
Питання до
обговорення:
1. Форми соціально – педагогічної роботи в
ДНЗ.
2. Основні напрями соціальної роботи
соціального педагога в ДНЗ.
3. Нормативні документи в роботі соціального педагога,
документація соціального педагога.
Творчі
індивідуальні завдання:
1.
Скласти
рекомендації для класних
керівників щодо організації
взаємодії дітей з особливостями
психофізичного розвитку та
їхніх однолітків в інтегрованому освітньому закладі.
2.
Розробити пам’ятку
для волонтера, який
працює з дітьми,
які мають особливості
психофізичного розвитку.
3. Підібрати питання до
диспуту “Чи треба
бути милосердним в
сучасному прагматичному світі?” для учнів старших класів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий