пятница, 8 мая 2020 г.

Дисципліна "СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ" (531 ГР.)

Практичне заняття

Тема. Соціально-педагогічний супровід та соціально-педагогічна підтримка дітей з особливими потребами в закладі освіти

Мета. закріпити та узагальнити знання студентів про соціально-педагогічний супровід та соціально-педагогічну підтримку дітей з особливими потребами в закладі освіти; формувати у студентів толерантне ставлення до дітей з особливими потребами; сприяти формуванню пізнавального інтересу у процесі вивчення дисципліни.

Методичні вказівки. 

Інклюзія (від Inclusion – включення) – процес збільшення ступеня участі всіх громадян у соціальному житті. Це політика й процес, що дає можливість всім дітям брати участь у всіх програмах.
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та  поза його межами.
В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.
 Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:
◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.
◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.
◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.
◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.
 Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники навчально-виховного процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.
 Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми потребами:
◦ Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
◦ Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
◦ Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
◦ Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
◦ У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.
для інших дітей:
◦ Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
◦ Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
◦ Діти вчаться співробітництву.
◦ Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
для педагогів та фахівців:
◦ Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
◦ Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
◦ Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.
Питання до обговорення:
1. Форми соціально – педагогічної роботи в ДНЗ.
2. Основні напрями соціальної роботи соціального педагога в ДНЗ.
3. Нормативні документи в роботі соціального педагога, документація соціального педагога.
Творчі індивідуальні завдання:
1.                Скласти  рекомендації  для  класних  керівників  щодо  організації  взаємодії дітей  з  особливостями  психофізичного  розвитку  та  їхніх  однолітків  в інтегрованому освітньому закладі.
2.           Розробити  пам’ятку  для  волонтера,  який  працює  з  дітьми,  які  мають особливості психофізичного розвитку.
3. Підібрати  питання  до  диспуту  “Чи  треба  бути  милосердним  в  сучасному прагматичному світі?” для учнів старших класів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Питання до державного екзамену з дисципліни "Психологія соціальної роботи" Теоретичні. 1.       Висвітлити місце психол...